Podcasts

Podcasts zijn het ‘nieuwe’ fenomeen voor informatievoorziening en on-demand luisteren.

Voor het midden en klein bedrijf (coaches, inspirators, etc.) hebben wij diverse oplossingen waarbij wij op locatie de opnames kunnen verzorgen.

Het voordeel van onze mobiele oplossingen is dat een podcast of een serie podcasts snel en eenvoudig kan worden opgenomen. Voor op een (bedrijfs)event kan dit een mooie meerwaarde zijn als extra informatiebron.

Een mooi voorbeeld van mobiele opnames is De Graansilo in Wehl. Voor deze opname was een interviewer en een gast aanwezig. Onderstaande foto laat de opstelling zien die is gebruikt. Het aantal personen is uit te breiden tot een maximum van 8 incl. gespreksleider.

Podcastopname in De Graansilo te Wehl voor 2 personen.

Podcasts kunnen een mooie aanvulling zijn op de marketing van een bedrijf. Een podcast kan namelijk via meerdere social media kanalen worden gepromoot.

Een nadeel van bestaande (social) media kanalen is dat deze vaak tijdgebonden is. Berichten die worden geplaatst, kunnen voor mensen op ongunstige momenten worden aangeboden. Daardoor wordt een deel van de potentiële doelgroep niet bereikt.

In het geval van een live-uitzending is het handig om deze naderhand ook als podcast aan te bieden. Het inzetten van podcasts is daarom een meerwaarde. Luisteraars bepalen zélf waar en wanneer zij willen luisteren.

Luistercijfers zijn niet het hoofddoel van de podcast, hij is gemaakt voor liefhebbers. – Vincent Bijlo (ad.nl)

In het kort; podcasts zijn bedoeld voor specifieke luisteraars, de liefhebbers. Zij hebben trouw gezworen aan jouw podcast omdat dit hen interesseert en inspireert.

Zeker 2,2 miljoen Nederlanders geven aan naar podcasts te luisteren. Met een maandbereik van meer dan 13 procent zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de podcast, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar de online radioconsumptie en het luisteren van podcasts onder de Nederlandse bevolking van MeMo². – Emerce (apr. 2019)

Nieuwsgierig of podcasts ook een meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op.

Waarom podcasts? -> Lees meer

In de studio bij 247streaming

Voor grotere events en bedrijven hebben wij een samenwerking met 247streaming. De kracht van deze podcasts is dat het gespecialiseerde onderwerpen zijn die tijdens het event de revu passeren. Bezoekers van het event kunnen nadien deze podcasts terug luisteren als aanvulling op wat de sprekers hebben verteld in hun workshop/masterclass.

Om dit allemaal in goede banen te leiden, wordt vooraf een plan gemaakt. Daarin staat hoe de invulling van de podcasts worden vormgegeven, welke sprekers aan het woord komen en hoe deze worden ingezet binnen de bestaande marketing. In sommige gevallen wordt de podcast aangevuld met video.

Enkele voorbeelden van projecten; Links is te zien hoe de luxe studio eruit ziet waarbij een live-radio uitzending wordt gecombineerd met de opname van de podcast. Rechts is de podcast-studio te zien met daarbij een industriële aankleding inclusief branding van de klant m.b.v. narrowcasting.

Vanwege de omvang van deze projecten, hebben wij dit met een gespecialiseerd team tot een succes weten te brengen. Er werd veel van ons verwacht vanuit de organisaties.

Wat wij zoal moesten doen; podcasts opnemen, live-radio maken, foto’s & video en het bijhouden van meerdere social media kanalen. Voor social media hebben wij een stap verder gedaan dat het tijdens de events online werd gezet. Als extratje hadden wij iemand die de hele dag als helpdesk beschikbaar was via de diverse chat-mogelijkheden (FaceBook, Twitter, InstaGram, LinkedIn, etc.).